سه شنبه بیست و دوم مهر ۱۳۹۹ - 2:25 - نسرین ملک -
بریز و بپاش هااست. آمار گویا نشان دهنده سهم بسیار اندک ایران ازدرآمد جهانی گردشگری به رغم جاذبههای بسیار بالای آن است و شواهد نشان میدهد که گردشگری ما هنوز نتوانستهسهم بازار شایسته خود را به دست آورد و این امر نه به دلیل فقدان جاذبههای طبیعی یا آثار باستانی و یا شرایط آب وهوایی است بلکه صرفاً محصول بینش مدیریت و نرم افزار موجود در این صنعت است . این در حالی است که ایران بابرخورداری از منابع سرشار محیطی و بهره گیری از پشتوانه تاریخی - تمدنی و فرهنگی چند هزار ساله از قابلیت ویژهایبرای توسعه صنعت گردشگری برخوردار است، اما به لحاظ شکوفایی این کارکردها، نتوانسته جایگاه درخور توجهی را کسبکند. زیرا، اقتصاد تک محصولی متکی بر درآمدهای نفتی، مانع از توجه به این بخش از اقتصاد در کشور شده است.موفقیت در صنعت گردشگری علاوه بر توسعه زیر ساختهای ضروری مستلزم افزایش عوامل ترغیب کننده و کاهش عواملبازدارنده قصد گردشگران برای سفر به یک مقصد برای گردشگری است.
۱۳۹۹/۰۷/۲۱ عشق به طبیعت و نبض باغو فشارهای روحی و روانی و الودگیهای صوتی و زیست محیطی به اتخاذ تصمیماتی درزمینه گذران اوقات فراغت وادار میگردند.
من حتی ایده ی بی ربطی هم برای عنوان ندارم ...گردشگری همواره اثراتی را بر جامعهی مقصد میگذارد. این اثرات هم مثبت هستند و هم منفی. ولی توسعه گردشگری، بدون مدیریت اثرات آن، میتواند باعث آسیب به محیطزیست، فرهنگ و جامعه میزبان باشد. توسعه گردشگری پایدار، با مدیریت اثرات گردشگری بر محیطزیست، اقتصاد و جامعه مقصد، منابع مقصد را حفظ نموده و حتی باعث ارتقای آنها نیز میشود.
عوامل مؤثر در توسعه صنعت توریسم (گردشگری)را در استانهای مختلف ایجاد کند.
گردشگری پایدار چیست و چگونه به وجود آمد؟تعداد صفحات : 0